Kyosho-differencial-oil

Omezení svornosti diferenciálů E-maxx Brushless

Diferenciály, v tomto případě jejich svornost mají na kvalitu jízdy nezanedbatelný vliv a zcela otevřené diferenciály v terénu rozhodně nejsou žádané. Naštěstí se nejedná o neřešitelný problém.

Není nic příjemného, když jedno kolo zůstane viset ve vzduchu nebo najede na naprosto nevhodný podklad a bezmocně prohrabuje, přitom kdyby mělo možnost zabrat i druhé kolo stojící na dobrém podkladu, na které je ale v tomto případě přenášena jen minimální síla, auto by se z místa pohlo. Auto sice nemá středový diferenciál, nápravy jsou tak na sobě nezávislé, ale i tak úplná otevřenost diferenciálů na průchodnosti těžším terénem relativně dost ubírá. Zcela uzavřené diferenciály ovšem taky žádané nejsou. U E-maxxe je naštěstí způsob, jak diffy uzavřít jen částečně relativně jednoduchý. Dělá se to pomocí velmi hustých olejů určených přímo do diferenciálů, které svornost omezí.

Diferenciál z auta samozřejmě musíme vymontovat a rozebrat...

Differencial-E-maxx-brushless-(1)

Vyčistit od původního maziva a zkontrolovat těsnící gumičku, občas bývá poškozená, popřípadě zkontrolovat ložiska, když už je diff rozebraný...

Differencial-E-maxx-brushless-2

Differencial-E-maxx-brushless-(3)

Dostat do diffu olej a zase ho pěkně složit. Chce to trošku trpělivosti, obzvláště v případě velmi hustých olejů...

Differencial-E-maxx-brushless-(4)

Kyosho-differencial-oil

Čím hustší olej, tím více sevřené diferenciály budou. Protože ve velké většině jezdím těžký terén a diffy potřebuju více sevřené, po pokusech s méně hustými oleji jsem nakonec zvolil olej od Kyosho o hustotě 500 000, což se časem ukázalo jako optimální volba. Na fotkách ho bohužel nemám. Existují i tužší oleje a je na každém, aby si našel to, co potřebuje.
V ČR se tyto oleje do diferenciálů těžko shánějí, dobře se mi nakupuje na amainhobbies.com
Kyosho Silicone Differential Oil (40cc) (500,000cst).

Články ze stejné kategorie

Moje ostatní RC modely Tady přináším přehled mých RC modýlků, které jsem kdy vůbec měl a které jsem nezmínil v žádném z mých článků a přesto si myslím, že stojí za povšimnut...
Integrovaná nabíječka na mikrobaterie v DX6i Sem tam, když jsem mimo domov narazím na nedostatek nabitých baterií pro mé mikromodely, tak jsem si do vysílačky (s kterou už po mých mnoha úpravách ...
Kalibrace křížových ovladačů DX6i Časem používání mé DX6i jsem narazil na potřebu nakalibrovat křížové ovladače na DX6i. Kalibrace se povedla podle návodu, který jsem našel tady na net...
Dvoustupňová převodovka E-maxx Brushless (TRA3998) Protože jezdím i pomalou jízdu těžkým terénem, pořídil jsem na E-maxxe kit dvoustupňové převodovky (TRA3998). Vysílačku jsem si ze dvou na pět kanálů ...
Zvětšení světlé výšky E-maxx Brushless Určitě mi dáte za pravdu, že světlá výška je v těžším terénu dobrá věc. Ne, že by E-maxx nebyl dostatečně vysoký, ale dalších pár milimetrů navíc a zl...
Zvětšení rozchodu E-maxx Brushless Zvětšení rozchodu u E-maxxe naštěstí není nijak složité, pokud víte jak na to a co budete potřebovat. Navíc je velmi praktické, autu přidá stabilitu v...
DX6i a stopky na plynu Jeden z nedostatků vysílačky DX6i je absence automatických stopek aktivovaných páčkou plynu tak, jak je to na lepších modelech vysílaček. Naštěstí se ...
Throttle Hold v letadlo (acro) módu na DX6i Jedná se o to stejné, jak Throttle hold pro Heli, ale tohle funguje pro modely v módu letadla (Acro), určitě znáte. Pokud je spínač Throttle Hold zapn...
Integrovaná anténa DX6i Integrovaná anténa v DX6i je praktická věc. Koupit se dá na HobbyKing.com Je to klasická anténa, jen nemá ten velký černý plastový obal. Proč integrov...
Proline Big Joe a E-Maxx Brushless Přináším krátké shrnutí zkušeností po roce a půl s koly Proline Big Joe 3.8" (+ video)(+ video) Vložky Proline Big Joe 3.8" se ani časem, ani po zi...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>