Traxxas E-Max 1,10 brushless RTR (23)

Vymezení vůlí v řízení Traxxas E-maxx Brushless

Emaxx, co se týče vůlí v řízení patří mezi horší (a zároveň ty dražší) RCmodely. Na levé straně řízení nemá ložiska a eloxovaná hřídelka se na neoložiskované straně celkem dost vydírá, což způsobuje ještě větší vůle. Toto však průměrně zručný modelář dokáže vcelku jednoduše napravit. Stačí na druhou stranu řízení také namontovat servosaver...

Takto vypadá originál řízení, ložiska jsou pouze na straně servo saveru...
Toto pánové u Traxxase celkem odflákli a výsledkem je vcelku slušná vůle. Kdo auto má, jistě to zná a ví, že je to velmi nepříjemné.

Vymezení vůle v řízení Traxxas E-maxx

Jak jsem tedy postupoval při montáži druhého servo saveru? Musel jsem koupit komplet nové řízení TRA4945. Potom samozřejmě řízení na autě rozebrat...

Vymezení vůle v řízení Traxxas E-maxx

Abych mohl namontovat nový, oložiskovaný servosaver, musel jsem odříznout vyčnívající část. To je ten šedý váleček, který by montáži nového saveru zavazel...

Vymezení vůle v řízení Traxxas E-maxx

Asi takhle. Raději nejdříve uřízněte míň a postupně dolaďujte...

Vymezení vůle v řízení Traxxas E-maxx

Potom jsem sestavil nový servosaver. Pod něj jsem musel dát kovovou podložku, aby se ložisko mělo o co opřít a mohlo plnit svou funkci. Bez podložky se ložisko opře celou plochou o spodek zbylé části uřízlého šedého plastového válečku a saver nechodí lehce...

Traxxas E-maxx Brushless - servo saver

A konečně saver namontoval na šasí...

Vymezení vůle v řízení Traxxas E-maxx - druhý servo saver

A komplet sestavil. Samotný saver jsem k servům nepřipojoval...

Vymezení vůle v řízení Traxxas E-maxx - druhý servo saver

Výsledek má opravdu jen samá pozitiva, vůle prakticky zmizela a můžu říct, že i časem se úprava jeví jako velmi stabilní a žádné vůle se už neobjevily. Druhý servosaver jsem sice k servům nepřipojoval, ale v případě potřeby stačí přidat jedno táhlo a zapojit i druhý, vámi přidaný saver. Tato úprava (připojení druhého saveru k servům) vám pomůže například při jízdě v trávě nebo v těžším terénu, kdy jeden saver někdy nestíhá. Serva se natočí, ale kola ne. Upozorňuju, že zapojením druhého saveru k servům víc trpí převody v servech, takže je na zvážení, zda v takovém případě nekoupit lepší serva nebo kovové převody. Každopádně já druhý saver k servům připojený nemám a používám ho pouze k vymezení oněch vůlí v řízení.

Související nebo podobné články:

Napsat komentář

Vyplnění jména je nepovinné.
Komentář bude automaticky zveřejněn po kontrole antispamovým filtrem.