Fabia 1.4 MPI, výměna těsnění pod hlavou (8)

Základní nastavení hydraulického vyrovnávání ventilové vůle, nastavení hydroštelů Fabia 1.4 MPI

Hydraulické vyrovnávání ventilové vůle na Fabii 1.4 MPI obvykle nevyžaduje žádnou údržbu. Pokud ale na motoru byly provedeny opravy typu výměna těsnění pod hlavou, výměna hydroštelů, výměna rozvodů, opravy na hlavě nebo prostě pokud z jakéhokoli jiného důvodu zhodnotíte, že je potřeba nastavení provést znovu, níže přináším oficiální postup nastavení.

Poznámka:
Pokud je měněno pouze těsnění hlavy válců, není potřeba
znovu provádět základní nastavení hydraulického vyrovnávání
ventilové vůle. Přesto ale osobně toto nastavení dělám i pokud bylo měněno pouze těsnění pod hlavou. Nikdy totiž jistě nevím, v jakém stavu předtím vůbec nastavení bylo a je lepší ho pro jistotu udělat znovu.

Pracovní postup
- odmontovat kryt motoru
-odmontovat víko ventilů
-otočit klikovým hřídelem tak, aby se ventily u 4. válce
překrývaly (sací ventil otevírá a výfukový zavírá).
- u 1. válce povolit kontramatice nastavovacích šroubů
vahadel.
- nastavovací šrouby vahadel vyšroubovat až do ztráty
kontaktu vahadla s ventilem.
- nastavovací šrouby obou vahadel lehce zašroubovat
až do obnovení kontaktu vahadla s ventilem. Postupné
zmenšování vůle kontrolovat vykyvováním seřizovaného
vahadla. Přesnou polohu kontaktu určuje bod,
kdy právě zmizí vůle.
- z tohoto bodu dotáhnout nastavovací šrouby o dvě
otáčky. Kontramatice utáhnout momentem
13 Nm.
- U zbylých válců provést nastavení podle následující
tabulky...
Fabia 1.4 MPI, výměna těsnění pod hlavou, nastavení ventilů

Po namontování nových hydraulických zdvihátek nesmí
být motor po dobu 30 minut startován. Hydraulické vyrovnávací
prvky si musí sednout (jinak mohou ventily zůstat
trvale otevřené a hrozí jejich dosednutí na píst).

- namontovat víko ventilů a kryt motoru
- nejdříve po 30ti minutách nastartovat
- nepravidelné zvuky ventilů během startu jsou normální, do pár minut nebo po zvýšení otáček by měly samy zmizet.

Související nebo podobné články:

5 komentářů u „Základní nastavení hydraulického vyrovnávání ventilové vůle, nastavení hydroštelů Fabia 1.4 MPI“

  1. seřízení podle vašeho návodu se dělá při studeném motoru nebo je nutno zahřát .děkují za odpověď.hrbáč.

  2. Zdravím chci se zeptat ohledně nastavení hydrostelu po výměně těsnění i když jsem vše vrátil zpět na své místo tak mi 4 dny auto jelo v pořádku a teď začalo takový klepání v prostoru motoru hodně lidí říká, že by to mohlo být tím že se to nenastavilo, ale dnes mi v servisu řekli, že je vždy potřeba s hydrostelu vymackat olej aby se to nastavilo samo.. Tak už nevím co si myslet 10 lidí 10 jiných názorů, ale nemám páru jak si s tím už poradit pokud by jste mi mohl poradit budu moc vděčný

    1. Zdravím zjistil jste něco ohledně těch hydroštelů já mam dělané tesenení po druhé, tentokrát i zrepasovaná zabroušená hlava včetně ventilů. Ale byli i podruhé nastaveny ventyli chybně dle starého způsobu tedy vůle 15 a 20 motor proste vůbec netáhne. Nezdá se mi že by něco nějak klepalo ale motor prostě netáhne. Předem dekuji Michal H.

    2. seřízení podle vašeho návodu se děla u studeného motoru nebo u zahřatého ,děkují za odpověd Hrbáč.

Napsat komentář

Vyplnění jména je nepovinné.
Komentář bude automaticky zveřejněn po kontrole antispamovým filtrem.