NiceBoy_XR

NiceBoy Pilot XR - zkušenosti, recenze

Chcete si do auta pořídit kameru NiceBoy Pilot XR? Čtete všude v recenzích samou chválu? Přečtěte si alespoň jednu negativní recenzi, kde se dozvíte věci, které jinde zmínit zapomněli...

V tomto článku se zaměřím na negativa této malé kamerky, protože pozitiv už na internetu bylo řečeno dost. Neznamená to ovšem, že se jedná o špatnou kameru do auta, jen je potřeba zmínit i věci, které se jinde nedočtete.

1. Modrá ledka vepředu na straně objektivu. Nechápu, proč výrobce umisťuje LED diodu dopředu na kameru. Ve dne s tím takový problém není, ale v večer je dioda celkem dobře vidět jak z protijedoucích vozidel, tak v zrcátku z vozidla před vámi, tak na parkovišti a to i přes to, že není přehnaně jasná. Nejvíc to vadí u stojícího vozidla na parkovišti, což pokud kamera zrovna nahrává, například při čekání na někoho není vhodné. Okolo chodící lidé jasně vidí, že máte kameru a že jsou nahráváni. Mluvím z vlastní zkušenosti, kdy si na mě banda opálených ukazovala při čekání na manželku před domem. Není důvod, proč by na sebe kamera měla takto hloupě upozorňovat. Navíc se dioda odráží ve skle, což je celkem nepříjemné.

NiceBoy Pilot XR

2. Modrá indikační ledka vzadu na straně displeje indikující stav kamery. Tato ledka při nahrávání bliká a pokud kamera nenahrává, tak ledka svítí. V noci opět velmi nepříjemné. Kdyby byla funkce ledky nastavená naopak, kdyby při nahrávání svítila a když kamera nenahrává byla třeba zhasnutá nebo svítila jinou barvou nebo kdyby se v menu dala vypnout nebo prostě nějak uživatelsky nastavit, nepůsobilo by to při jízdě v noci tolik rušivě. Když vám pořád celou cestu v noci něco bliká do ksichtu, no nic moc. Blikající diody si řidič všímá daleko víc než diody, která pouze svítí. Proto kontrolky v autě na palubovce svítí a blikají pouze v případě vážné závady, například pokud je detekováno málo chladící kapaliny. Donutí to řidiče všimnout si takovéto blikající kontrolky. Jen je škoda, že to k tomu blikání třeba ještě každejch 10 sekund hlasitě nepípá. To by pak bylo fakt dokonalý. Nechápu, kdo programuje tyhle firmwary.

3. Při přivedení napájení na kamerku začne sama nahrávat, což je tak nějak samozřejmost, bohužel se v tu chvíli rozsvítí i display kamery. Jakoby nestačilo, že na vás bliká ta indikační ledka signalizující stav nahrávání. V menu kamerky se dá nastavit vypnutí displeje nejdříve za jednu minutu. Takže opět v noci po nastartování vám minimálně minutu do ksichtu svítí celkem jasný displej, což je asi to nejnepříjemnější ze všech nepříjemností, co pro nás programátoři nachystali. To i čínský šmejdy co jsem předtím měl displej vypínají třeba po deseti sekundách. Tuto funkci vypínání displeje po nějaké prodlevě již ve firmwaru mají, tak proč tam je v nastavení nejméně jedna minuta? Programovala to opice? To vypadá, že výrobce se svými výrobky ani nejezdí, jinak by toto nemohli pustit mezi lidi. Pravděpodobně razí motto - čím víc na ně budeme blikat a svítit a čím méně možností toto uživatelsky ovlivnit, tím líp. Na druhou stranu proč ne. Proč by měl mít uživatel možnost nastavit si kamerku podle sebe.

4. Po vypnutí klíčku, kdy kamera ztratí napájení se po deseti sekundách sama vypíná. Nemá tedy funkci Parking Mode, jakou byste pravděpodobně očekávali. Podle manuálu výrobce kamera pouze na baterii vydrží nahrávat až 20 minut (což rozhodně není pravda, reálně tak asi 8). Bylo by tedy hezké, kdyby šlo nastavit, jak dlouho má ještě po vypnutí klíčku, tedy po zaparkování ještě nahrávat. I těch 8 minut  by bodlo. Toto jsem vyřešil časovým relé, přitom by stačila malá úprava firmware.
Časové relé stálo 130 kč a mám ho nastavené na vypnutí za 15 minut po ztrátě napájení, čili po vypnutí klíčku. Takže po zaparkování kamera ještě 15 minut nahrává dění před vozidlem. Velice dobrá, v tomto případě uživatelsky dodělávaná funkce. Takže pozor na popis Parking Mode, který může evokovat dojem, že kamera po zaparkování ještě nějakou dobu sama nahrává.

5. Magnetický držák má malý sklon. Konkrétně u Octavia II jde kamera sklonit dolů jen tak tak, že zabírá malý kousek přední karoserie, což je v podstatě skoro přesně tak, jak ji chci mít nastavenou, ovšem u vozidel s větším sklonem skla budete mít problém a budete nahrávat klidně tři čtvrtě záběru nebe a čtvrt záběru dění na silnici, jako tenhle týpek.

Vypadá to, že u NiceBoye nemají problémy pouze programátoři, ale i "navrhovači magnetických držáků" :-)
Na druhou stranu, kdo by chtěl natáčet dění na silnici, tato kamera na to přece není určená :-(

6. Myslím si, že by samotný kloub magnetického držáku mohl jít naklánět ještě o trošku tíž. Při oddělávání kamery a hlavně při vracení do držáku se mi občas stane, že si s držákem pohnu, rozuměj změním nechtěně náklon. Kvůli silným magnetům, ke kterým se kamera rychle přitáhne se náklon sem tam rozhodí. Chtělo to buď víc testování při výrobě nebo méně lhostejnosti.

7. Nejde vypnout rychlostní upozornění. Proboha prooooooooč??? Kamera upozorňuje na překročení rychlosti. Nejvyšší hodnota je sice 130km/h, ale i t ak bych uvítal, kdyby šlo toto upozornění deaktivovat úplně. Možná si výrobce řekl, že stejně nemáte co jezdit víc jak 130 km/h. A nakonec má vlastně stejně pravdu. Třeba do Německa, kde mají na spoustě kilometrech neomezenou rychlost se s takovou kamerou stejně nemá co jezdit, tak co.

8. Pozice GPS - Latitude a Longitude (zeměpisná šířka a délka) se zobrazuje jen na 3 desetinná místa, což je odhadem přesnost na 100 metrů. Opět - proboha prooooooooč??? I moje stará čínská MINI 0806 X44 ukazovala přesnost zeměpisné pozice vozidla na jednotky metrů. Hlavně že na PC v GPS přehrávači to u rychlosti vozidla ukazuje přesnost na dvě desetinná místa. Jasně. Potřebuju vědět, že jsem jel 72,22 km/h místo 72 km/h. Ale určitě bych nechtěl vědět, jestli se natočená situace, která mě zajímá stala tady nebo o 100 metrů jinde. Pořídil jsem si kameru s GPS, tak chápu, že nemůžu chtít, aby mi zobrazila polohu přesněji než na 100 metrů. Mimochodem levnější NiceBoy Pilot X zobrazuje zeměpisnou polohu s dobrou přesností na 5 desetinných míst, což je na metry. Trošku se mně z toho chce brečet.

9. Ke kameře se dodává pouze jedna lepící podložka k přilepení na sklo. K mému číňanovi byly dodány 3 lepící podložky včetně dvou plastových podložek pro změnu úhlu (náklonu) kamery. Myšleno tak, aby se kamera dívala více doleva nebo doprava v případě potřeby, například pokud se kamera nalepí více na pravou stranu skla, kdy se ohýbá čelní sklo směrem dozadu a kamera by se tak dívala více k pravé straně). Momentálně je tak tedy možné měnit pouze horizontální rovinu tím jak nakřivo nebo na rovno se držák nalepí. Ale chápu, že by náklady na tyto dva plastíky a dvě lepítka navíc přesáhly cenu celé kamery. Uživatel přece nalepí dobře hned na poprvé a už vůbec se nemůže stát, že by třeba časem chtěl umístění kamery nebo úhel záběru (náklonu) měnit.

10. Samotná kamera nemá napájecí port. Kameru jsem si z auta přinesl domů a asi po 10ti minutách prolézání menu kamera začala hlásit LOW BATTERY. Opět se budu opakovat když řeknu, že moje stará čína měla micro USB nejen na držáku kamery ale i na samotném těle kamery, takže jsem si s ním mohl hrát doma libovolně dlouho. S kamerou NiceBoy Pilot XR maximálně tak několik minut než se interní baterie vybije. Takže je super, že pokud na kameře budu chtít mimo držák prohlížet videa nebo cokoli ladit déle jak zhruba 10 minut, musím kameru píchnout zpět do držáku na skle auta, což je tedy super komfortní.

11. Kamera po zapnutí začne sama nahrávat, ikdyž není v držáku na skle. Pokud kameru z držáku sundávám, tak to přece není primárně proto, abych něco natáčel. Je to proto, že se chci podívat do menu, něco nastavit nebo přehrát, či smazat nahraná videa. Mám li tedy kameru v ruce a zapnu ji, začne sama nahrávat. Musím tedy nahrávání opět ukončit a po té mě teprve pustí do menu, abych si něco mohl nastavit nebo přehrát nahraná videa. Opět zmíním, že stará čína toto uměla. Po zapnutí automaticky nahrávala, pouze pokud byla umístěná v držáku na skle. Mimo držák šlo nahrávání spustit tlačítkem. Prostě opruz tenhle NiceBoy...

To se až nechce věřit, co všechno na kameře NiceBoy Pilot XR dokázali podělat. Nemyslím si, že si zaslouží cenovku necelých 4 000 kč (v době psaní článku) a označení Premium Dash Camera. Popravdě za dva bych ji už znovu nekoupil.
Bylo by hezké, kdyby v další verzi firmware alespoň některé věci poladili, ale s velkou pravděpodobností se tak nestane, což je velká škoda, kamera je perfektně zpracovaná a má relativně dobrý obraz. Kdyby poladili výše zmíněné nesmysly, byla skutečně jedna z nejlepších, možná nejlepší.

Nakonec bych chtěl podotknout, že se samozřejmě jedná pouze a jenom o moje osobní subjektivní názory a zkušenosti a nechť si každý případnou koupi zhodnotí sám. Výše zmíněné věci nejsou zdaleka všechny neduhy této kamery, ale už to byly takové drobnosti, že jsem je nechtěl zvlášť vypisovat.
Článek je účelově psán tak, aby vypíchnul pouze negativa kamerky a doplnil tak všechny pozitivní recenze a ne aby odradil od koupi. Kameru sám používám dál a vracet ji nebudu - prošvihl jsem totiž 14ti denní lhůtu :-)

Článek není dodělaný, například android aplikace je taky šílený příběh sám pro sebe, ovšem dávám tyto informace s předstihem, aby si případní zájemci o tuto kameru mohli udělat lepší obrázek. Článek postupně dopíšu a doplním o fotografie.

Související nebo podobné články:

Napsat komentář

Vyplnění jména je nepovinné.
Komentář bude automaticky zveřejněn po kontrole antispamovým filtrem.