Diferenciály, v tomto případě jejich svornost mají na kvalitu jízdy nezanedbatelný vliv a zcela otevřené diferenciály v terénu rozhodně nejsou žádané. Naštěstí se nejedná o neřešitelný problém.
Není nic příjemného, když jedno kolo zůstane viset ve vzduchu nebo najede na naprosto nevhodný podklad a bezmocně prohrabuje, přitom kdyby mělo možnost zabrat i druhé kolo stojící na dobrém podkladu, na které je ale v tomto případě přenášena jen minimální síla, auto by se z místa pohlo. Auto sice nemá středový diferenciál, nápravy jsou tak na sobě nezávislé, ale i tak úplná otevřenost diferenciálů na průchodnosti těžším terénem relativně dost ubírá. Zcela uzavřené diferenciály ovšem taky žádané nejsou. U E-maxxe je naštěstí způsob, jak diffy uzavřít jen částečně relativně jednoduchý. Dělá se to pomocí velmi hustých olejů určených přímo do diferenciálů, které svornost omezí.
Diferenciál z auta samozřejmě musíme vymontovat a rozebrat...
Vyčistit od původního maziva a zkontrolovat těsnící gumičku, občas bývá poškozená, popřípadě zkontrolovat ložiska, když už je diff rozebraný...
Dostat do diffu olej a zase ho pěkně složit. Chce to trošku trpělivosti, obzvláště v případě velmi hustých olejů...
Čím hustší olej, tím více sevřené diferenciály budou. Protože ve velké většině jezdím těžký terén a diffy potřebuju více sevřené, po pokusech s méně hustými oleji jsem nakonec zvolil olej od Kyosho o hustotě 500 000, což se časem ukázalo jako optimální volba. Na fotkách ho bohužel nemám. Existují i tužší oleje a je na každém, aby si našel to, co potřebuje.
V ČR se tyto oleje do diferenciálů těžko shánějí, dobře se mi nakupuje na amainhobbies.com
Kyosho Silicone Differential Oil (40cc) (500,000cst).