Přináším krátké shrnutí zkušeností po roce a půl s koly Proline Big Joe 3.8"
(+ video)(+ video)
Vložky Proline Big Joe 3.8" se ani časem, ani po zimě netrhají a nerozpadají, narozdíl od stock kol, která vidíte níže...
Vložky jen jemně změkly, což je ale jen dobře, protože jako nové jsou fakt dost tvrdé. Teď jsou tak akorát. V kolech jsem samozřejmě udělal odvodňovací dírky, asi 1mm velké. Kola jsou překvapivě i velmi odolná. Pokaždé se mi nepodaří zajet do terénu, tak zablbnu i na asfaltu a musím říct, že nejsou nijak extrémně sjetá. Řekl bych, že tak 3 sezóny dají. Okraje jemně popraskaly, tak jak asi na každé gumě, ale dál se nijak netrhají a vzhledem k mým bashing schopnostem je to vcelku úspěch. Kola na autě dobře vypadají a průchodnost terénem se objektivně zlepšila. Tyhle drapáky prostě vyjedou hodně. Navíc se auto jemně zvedlo, což průchodnosti taky mírně pomohlo, kola jsou totiž o trošku vyšší, než stock...
Dvě věci, které bych vytkl.
Ačkoli výrobce tvrdí opak, kola dostanete naprosto nevyvážená a oproti stock kolům jsou nevyvážená trošku víc. Každopádně nic nepřekonatelného, vyvažovací závažíčka to jistí :-) ...
Druhá věc, ikdyž to vlastně není výtka, je to, že při maximálním rejdu vnitřní hrany kol dřou o řídící tyč. Jsou prostě moc široká (hluboká), pro znalé, mají velký offset. Toto jsem asi za měsíc vyřešil extendery, které jsem i tak plánoval k těmto kolům pořídit a auto tak o 12mm rozšířil...
Celkově jsem s koly Proline BigJoe velice spokojen a až doslouží, pořídím nejspíš opět ty stejné...
Poznámka na závěr. Musel jsem použít o jeden zub menší pastorek. Kola jsou těžší a větší a na motoru s regulátorem je to znát. Ventilátor na reglu daleko častěji běžel a motor se o poznání víc hřál.
Taky se mně ty původní kola takhle potrhaly. nevydržely ani dva měsíce, tak jsem přešel na BigJoe a je neskutečný, co ty kola vydrží.